Piganlina

Det här ska bli spännande.
Kört morgonens mjölkning tillsammans med min kära far. Gått segt, men fint endå.

När vi kom imorse hade 86 kalvat , en pojke blev det. Under morgonen kalvade även 127, en pojke där också. Blir tokig! Fått så himla mycket tjur kalvar nu senaste 2 månaderna. Skulle inte skada om det kunde ploppa ut någon mer kviga här framöver så vi får ihop med rekryteringen inför framtiden. Eller jo, det kom en kviga till världen igår. Dock en korsning mellan Holstein o charaolais. Så ingenting att avla på i framtiden...

Sen har vi damen vid namn 58 Orakel som bestämt sig för att vara tokigt brunstig idag. Vägrade bli mjölkad, vägrade gå in i gropen, när hon väl kom in i gropen skulle hon försöka krypa ner till mig o göra mig sällskap, försökt rida på allt o alla, lekt svans efter pappa o skrikit som en tok. Aja, En jävligt tydlig brunst med andra ord! Synd bara att hon inte tagit sig dräktig på tidigare semineringar.

Kom hem för ett tag sedan. Ska ta en Powernap nu innan mat vankas o sen ett pass i ladugården igen. Jag som kör Kvällens mjölkning.

Ska bli spännande o se hur de 2 nykalvade kvigorna knatar in i gropen. Imorse trilskades det lite...
Nakenchocken på High chaparall.
Sen var det inlägget dom flesta har väntat på. Speciellt det här att om min 1006 mjölkade över 60 kg på provmjölkningen så skulle pigan springa naken genom high chaparalls camping, låta som en indian, doppa mig i campingens sjö, springa tillbaka och ta en shot. En naken chock utan dess like liksom.

Men jag måste göra er besvikna, pigan bangade. Mycket för att vi blivit tillsagda att ta det lugnare ett x antal gånger. Annars skulle vi riskera att sätta en kompis i knipa (inga detaljer här dock) samt att riskera att bli utslängda. Ingenting jag ville stå för och sätta oss i.

Så årets besök på HC var lika med ingen naken chock.

Fredagen var grym, förutom vännen som hamnade i en smärre dålig sits. Alkohol i lagom mängd, umgänge tillsammans med efterlängtade vänner, efterfest tillsammans med 4 störtsköna grabbar på hotellrummet där jag senare däckade efter lite Whiskey.

Lördagen var ännu mer grym. Ännu mer gaaaalen.

Frukost, en sådan där jävligt god frukost. Ni vet, hotell frukost. Satt riktigt fint med tanke på gårdagens alkohol intag och dålig sömn. En härlig frukost tillsammans med fina människor, utan skor på fötterna. Dom hade jag varit så smart att lämnat i våran stuga när jag skulle iväg på natten och dricka alkohol med dessa 4 grabbar. Men det dunkade endå.

Ett pissigt dåligt väder med regn och rusk iklädd i mina hängsel byxor. Mindre bra för efter någon timme var jag genom blöt och frös som fan. Köpte knall pistol och lekte med barn inne på området, levde mig in i rillen som en coxboy. Umgicks med fina vänner och nya bekantskaper. Var med i några aktiviteter och hade allmänt roligt.

Gemensam middag på kvällen. Inte värt de pengar man la ut, men hade de riktigt roligt tillsammans med alla. Uppskattade att det var runt 45 personer som deltog.

Sen var det dusch, fixa sig och byta om. Sen korka upp sprit flaskan. Förfestande innan vi skulle iväg till Sigges Loge som låg runt 4 mil ifrån HC. Men vet ni vad? Chaffuören som körde alla oss i mini bussen tog en omväg och vi hamnade en timme bort istället, närmare bestämt i Jönköping. Vi blev sen till Sigges loge, men tur var ju det! Iaf för min del. För Pigan här hade druckit waaaaay 2 much sprit på någon timme. På dom där timmarna i mini bussen hann jag kvickna till och kunde lugnt och sansat komma in på Sigges Loge. Rykterna går att jag spydde, men inget minne av att jag gjort det. Tror fan jag bara pissade i det där diket.

Sigges Loge, drängarna spelade, massvis med människor, fick lära mig att bugga (kan dock inte säga någonting om det gick bra eller inte!), men en sak är säker iaf! Jag hade det grymt roligt !!!!!!

Natten avrundades med efterfest tills vakterna sa till oss. Spenderade någon timme sovandes på ett pickup flak med fötterna ute i spöregn. Inte förvånad ett dugg över att jag är sjuk och har feber nu...

Alla snaskiga och detaljrika händelser behåller jag för mig själv. Det som händer på HC eventet, stannar där.

Men en sak är säker. Jag är så sjukt jävla glad över alla dessa fina människor som jag fått lära känna och alla vänner som numera ligger mig varmt om hjärtat. Jag älskar er!<3